Friday, August 28, 2009

Lauk pauk sempena Merdeka!

Pagi tadi baru sampai kat kampung. Sempat jugak sahur ngan family. Lauk masak ketam cili api memang aku dah order semalam dgn mak aku. Adik-adik aku memang bangun sahur semua seronok tengok abang kesayangan mereka dah balik. Selera makan sahur kat rumah sendiri feel dia memang jenis kasi licin. Tambah-tambah mak dah siap masak, kita cuma perlu cuci muka,basuh tangan terus melantak.

Udara kat kampung pagi-pagi camni memang xleh lawan udara asid kt KL tu. Rasa macam nak jogging je. Teringat lauk sahur tadi, makan ketam macam makan kacang je. 5 ekor kasi licin. Petang ni memang dah target pasar Ramadhan kat kampung aku. Memang dia punya Ramadhan lebih ikhlas dari Ramadhan yang aku pergi area Bangi.

Kat sini murtabak dia tebal macam buku teks sejarah bukan sebesar kotak mancis. Dia punya ayam percik saiz ayam Belanda bukan saiz burung puyuh. Karipap dia inti kentang + daging. Bukannya inti yang diisi angin. Kuih-kuih lain masih 4ketul seringgit. Kadang-kadang dapat jugak 5 ketul seringgit.

Petang ni mak aku nak masak ikan keli masak cili, ketam masak lemak, udang lipan sambal tumis, sayur labu masak lemak, sotong masak tomato.Khas untuk anak bujang dia ni. Lu orang jangan rajin-rajin nak datang kampung aku petang ni. Aku tak mau kasi alamat. Tak sabar nak berbuka puasa petang ni kan?


Tapi...

Itu hanya imaginasi aku ketika ini. Yang sebenarnya aku tengah tunggu gaji masuk hari ni atau esok. Kalau masuk, segala cerita aku kat atas akan jadi kenyataan. Kalau tak masuk lagi esok, tolong lah temani aku berbuka di bandar Metropolitan ini selama 3 hari berturut-turut. (Gadis-gadis saja!).

21 comments:

  1. cis mati2 ingat dah sampai kt kg wakaka akak tertipu hehe
    jom2 biar aku teman ko ekk tp lam mimpi gak arr bley ker ?? kui3

    ReplyDelete
  2. abg pett..
    durhaka sungguh statement mu itu..
    kah kah kah

    ReplyDelete
  3. ish...cuti2 nih..
    ape brg nk duduk kat bandor..
    balik kampung le yob..

    ~~nk balik kg ptg ni..sila la jeles ye!

    ade nk kirim??? hahahahaha
    keji~~

    ReplyDelete
  4. dh agak dh...
    mst ko mimpi mse tdo ats sofa opis kn...pstu air liur basi konpem jatuh mencurah2...hak3! :p

    ReplyDelete
  5. takpe.
    meh aku nk gtau ko.
    aku da 4 ari kat kg..
    sume yg ko mimpi2 nk mkn tu da kena hadam pn oleh perut aku.
    tlg la jgn jelesh ya.
    :))

    ReplyDelete
  6. cis! entry yang mengugat iman dan kesabaran. Erk..boleh ikut balik kampung? Nak beli murtabak 5 inchie....

    **please....

    ReplyDelete
  7. samaira:Kalau semua benda nk dlm mimpi..sampai ke tua pun aku xdpt pe2..haha

    faryn:Ye adik faryn...bukan durhaka namanya itu..itu statement keciwaaaa!huhuhu..

    hanie:Mike dh blk kmpng,duk senyap2 kt sane..jgn sampei teman gi kampung mike kt KK..haha.

    cikpida:Air mata aku nk mencurah2 dah ni..huhuhu....nk blk kmpng...haha.

    epalejau:Apasal semua ada kt kmpng ni???lu orang semua ni berpakat ke blk kmpg ramai2..ciss.huhuhu..

    ReplyDelete
  8. nana:Bole...tolong sponser duit minyak dan duit tol..x termasuk lagi duit nk sevice keta&tukar 2tayar belakang..amcm?haha.

    ReplyDelete
  9. cehhh...
    boleh juga. Tunggu saya jadi jutawan baru boleh. Sebab buat masa nie saya cuma ada beberapa keping note sahaja. Saya akan ikut kamu balik bila wang saya sudah berganda ok. Nak shopping kat bazaar kampun kamu..boleh? =)

    ReplyDelete
  10. wuhuhu... wa da lapa... perut lapa... kasih sayang pon lapa... wuhuhu... ni yang watkan wa nak balik kl esok ni... wuhuhuhu...

    ReplyDelete
  11. kat mana kuih 4 ketul singgit wei?
    parit buntaq ka?
    tahun ni aku belum pegi lg pasar ramadhan parit buntaq..
    hujan 24jam siot kampung hang skang ni..
    nak p mana pun takleh.

    ReplyDelete
  12. nana:nak ikut blk kmpg?bole.tggu kamu kumpul duit byk2 dulu.haha

    crazylabelle:Lu ni mcm2 la..blk bukan nk contact wa pun..senyap2 je blk..xmau blnje lu la.huh!hehe

    kejora:Sebelum tido basuh kaki dulu,baru slalu dpt mimpi indah..haha

    anas:Alamak,jgn banjir sudah.aku blk mggu depan..mggu ni xsempat la..kuih kat aloq pongsu la..4seringgit.P.Buntaq & Bgn serai aku rs dh xdak dah.

    ReplyDelete
  13. ingat kan betul la tadi..
    baru nak singgah kampung ko nak tumpang berbuke..
    rupe2 nye bo'ong jek..

    ape pon statement murtabak setebal buke sejarah tu menggoda kalbu tul..

    nak makan murtabak ker?
    meh2 jemput berbuka kat umah..
    mak ai wat murtabak nie ari nie..

    ReplyDelete
  14. xjadi la bai... gua rasa cam ramai je kan... kompem jem... wa jem2 camni mmg xkacip... rse marah tu mcm nak membunuh je....

    jom mam lollipop smbil tgk arsenal lwan manure utd

    ReplyDelete
  15. ony:Tebal x murtabak tu??kalu nipis,aku reject..haha.tolong hantar kt umah..hehe

    crazylabelle:Lu mesti nk tggu wa jemput lu kt sana kan?pastu nk pi mkn kt tony romas,pastu nk borak psl Arsenal kalah td..haha

    ReplyDelete
  16. hehehe kecur air liur dgr lauk pauk tup tup dongeng je..it's ok nanti sume bakal jd kenyataan kalu gaji masuk k...

    ReplyDelete
  17. cis3... at least arsenal main cam superhero okeh... cume luck kat si manwhore utd... wa saspek diorg gune ilmu santau sbb tu gol kat sendirik...

    ehem2... ape abg pet? tony roma's? bile?

    ReplyDelete
  18. acap:Hahaha..

    anon:Akan jadi kenyataan mggu ni..haha

    crazy;abelle:Ahh..2,2 team x bagus.wa liverpool la.lu blk KL wa blnje minum sirap sudah.haha.

    ReplyDelete