Wednesday, August 19, 2009

Kalau ini soalan RM1 juta, memang aku kalah.

Jam pukul 0100 pagi. Aku baru pulang dari kerja. Sebenarnya kerja dah beres kul 7 tadi. Tapi disebabkan terpaksa jumpa agent company aku yang datang dari Jakarta. Dia seorang cewek comel. Datang atas urusan kerja. Tapi memandangkan dia adalah tetamu, aku kena bawak dia jalan-jalan kat area KL malam tadi. Bukan aku yang drive pun, tapi brader opis aku. Kalau aku drive area KL, memang dah sesat ke arah Seremban tak pun Port Klang. Aku buta jalan KL. Tapi kalau area Kota Damansara,dalam tangan. Huh!

Tempat-tempat yang kami lawati adalah seperti Dataran Merdeka, Menara Kuala Lumpur,Tugu Negara serta tempat tumpuan orang ramai di sekitar KL. Ini dah macam tulis karangan. Cilakak. Makan di area Kampung Baru sebab minah tu nak makan nasik lemak antarabangsa. Orang cakap sedap, tapi aku rasa biasa ja nasi lemak tu, tak antarabangsa pun.

Sebagai pemandu pelancong secara tak rasmi, aku kasik serba serbi informasi tentang KL. Haram aku main belasah je. Minah ni nak sangat tengok KLCC. Kat Indonesia, dia cakap dia tengok KLCC dalam bentuk key chain je. Ini kiranya dia punya impian la nak tengok KLCC.

Seronok dia bukan main dapat bergambar depan KLCC. Gambar aku dah sah-sah ada dalam kamera dia tu. Aku kasik goreng serba sedikit pasal KLCC ni. Dia tanya aku jawab. Dia tanya aku jawab. Tapi aku rasa salah satu jawapan yang aku kasik tu macam salah.

Soalan : "Kiranya KLCC ini ada berapa tingkat semuanya pak?"

Jawapan: "Oh..Kalau di hitung dari bawah, semuanya ada 150tingkat".


Muka aku yakin dan dia percaya.

16 comments:

  1. errr..
    ko biar betul..
    betul ke 150?
    aku pun rasa macam nak pecaya da ni..

    ReplyDelete
  2. Floor count 88
    gua rujuk wiki je...
    wiki bkn ley caye sgt...

    ReplyDelete
  3. tu kira ngan floor kat suria klcc skali ke?
    hahahaha...
    ahk..mcm terjebak nk percaya je ni.. :P

    ReplyDelete
  4. 150 tingkat? gelak guling-guling..hehe..bukan 88 ke?
    kalo nak rasa yakin dengan jawapan anda,disarankan mendaki aje KLCC tu sambil kira tingkat..hehe..

    ReplyDelete
  5. budakhijau:Tu la u,masa sekolah selalu ponteng..ni la akibatnya..haha

    epalejau:Percaya je...aku kira sekali dengan tingkat bwh tanah..mesti ko pn x tau kan?haha

    crazylabelle:Mana aci tgk wiki..ini soalan mengejut..lu tipu..haha

    hanie:Tu la pasal...aku rs suria klcc pun x byk tingkat sgt.hehe

    fariza:Dia tanya soalan mengejut daaa..mana boleh jwb tepat..ini mesti lu tgk buku ni..haha


    Jawapan ramai ckp 88. Tapi aku rasa jwpn aku hampir tepat. Sebelah tower ada 88 tgkt. KLCC ada 2 tower. So,88 x 2 = 176 tingkat. Hah!hampir tepat.

    ReplyDelete
  6. apsal lu lembap sgt ni...
    kalo naik lif ade butang smpai 88 je... xde 176...

    ReplyDelete
  7. faryn:uwekkkk...:P

    crazylabelle:Mana gua penah naik klcc.lu dulu keje jaga lif ke?haha

    ReplyDelete
  8. kalau hitung dari atas jawapan dia lain pulak.. kan?

    ReplyDelete
  9. kalau kira floor parking dah bape tuhh

    ReplyDelete
  10. haha... xpenah... n mne de lif smpai 88... gua temberang lu je...
    asal dpat peluang kutuk, gua kutuk je... huhuhu...

    ReplyDelete
  11. belasah jelah dia nak berapa tingkat. bukan dia kira pun kannnn :p

    ReplyDelete
  12. anas:Tu la pasai..mesti kurang sikit tingkat dia..haha

    bekam:Gua rasa lebih lagi 50 tingkat..hmm..susah soalan ni..hehe

    crazylabelle:Ooo..cari gado ng gua ye..nanti gua kutuk lu sampai nangis.haha.

    belle:Kalu dia dpt info dr internet,mesti dia ingat org Malaysia kaki temberang..hehe

    ReplyDelete
  13. ahaha
    aku lgsg x tau bape tingkat
    baru nk tau 150 hehehe

    ReplyDelete
  14. samaira:tu la dulu xnak tgk Natinal Geograpi..kan dh kurang ilmu KLCC.haha

    ReplyDelete