Monday, July 18, 2011

Kadang -Kadang Bangang Pun Ada Jugak

Sekadar pendapat dari hati yang berwarna merah dan peparu yang berwarna kelabu asap. Aku tak pernah menidakkan atau mengiyakan perkara tentang politik. Tidak pernah aku nak bergaduh mulut, mata, telinga dengan sapa-sapa yang arif tentang hal-hal politik. Sebab aku bukan power macam Satria Baja Hitam untuk melindungi rakyat Malaysia dari segala anasir jahat. Dan sebenarnya aku tak peduli pasal politik yang memecah belahkan rakyat Malaysia. Yang aku tahu kiamat dah dekat.

Bila aku tengok keadaan semasa, aku ketawa termuntah-muntah. Nasib baik tak terkencing dalam seluaq. Aku tak kerja dengan kerajaan. Aku tak kerja dengan parti pembangkang. Aku tak kerja dengan ahli politik. Aku kerja swasta yang mencari rezeki halal untuk bini dan anak-anak. Aku benci orang politik. Sebab semua politik adalah sama. Sama celaka. Aku tau tanggungjawab aku. Kalau aku pangkah apa-apa parti pun nanti, keadaan takkan berubah. Sama saja. Sebab semua orang dah gila kuasa.

Yang jadi masalah bagi aku bila hang jumpa aku tengah lepak-lepak santai bersandaq belakang dinding dan dengan tanpa malu hang terus berborak tentang politik. Hang pung pang pung pang sana sini. Cakap pasal rasuah, kotor, adil, celaka itu, celaka ini, semua tak betul, perlu perubahan, bermati-matian dan segala macam hujah perborakan hang itu. Aku rasa nak sumbat mulut hang tu dengan 19 batang rokok dunhil aku yang aku tak hisap lagi.

Aku tau hang terer bab politik. Tapi hang ni macam hang ni macam orang gila. Tah mana hala hang mai, hang duduk sebelah aku sambil makan pisang. Boleh pulak hang berborak tentang politik segala bagai dengan penuh taksub. Tapi hang tau dak orang lain tengah tengok kita melepak kat tepi ni? Hang tau dak kita ni kat mana?






Hang tau dak imam tengah bagi khutbah Jumaat kat dalam masjid tu? Hang tau dak???





Cakap-cakap jugak, pisang tu simpan la sikit kat orang belakang bang.

8 comments:

  1. pisang mesjid ni..sedap lain mcm..ye dak. hahaha

    ReplyDelete
  2. Kasi pelempang skali sama dia bro.haha.

    ReplyDelete
  3. hahahaha... makan penerajang gak. org bagi khutbah dia dok khutbah kat belakang sambil layan pisang. :p LOL!

    ReplyDelete
  4. sakit hati dia sama level macam hang lepak kedai makan lepas tu ada mamat mana entah duduk semeja dengan hang ajak masuk MLM.

    lain kali kau bagitahu dia apa hukum tak dengar khutbah pett. baru dia senyap.

    ReplyDelete
  5. anoy:Kasik sumbat batang pisang baru ok kot.haha

    yun:Penerajang pun xmakan saman dia ni.hehe

    afrohead:Dia ni spesis MLM jgk kot.Cuma dia xbawak barang2 saja. Bdk MLM ni hukum hakam depa tak peduli sgt.haha.

    ReplyDelete
  6. hg angkat tgn letak kt bibiaq...
    heh!

    ReplyDelete
  7. Patut angkat tangan taruk terus kat mulut dia.haha

    ReplyDelete