Friday, July 1, 2011

Duit Jepun


Bila hang rajin mengemas barang-barang lama hang, adakalanya hang akan terjumpa balik benda yang hang simpan dulu-dulu tapi hang dah lupa hang ada benda tu. Bila aku kemas rumah sewa aku semalam, aku terjumpa balik duit zaman nenek moyang aku yang aku simpan dari sekolah rendah. Aku taruk dalam kotak yang penuh dengan suarat-surat dan gambar2 awek-awek lama. Tapi untuk mengelakkan masalah dengan bini, aku dah buang semua kenangan lama-lama ke dalam tong sampah. Dulu lupa nak buang sebab kotak ni terperuk belakang almari.


Duit Jepun ni aku akan simpan baik-baik. Lagi 10-20 tahun, boleh cecah juta-juta nilai dia ni. Dapat jugak aku merasa pakai Lambogini nanti.

6 comments:

  1. hah..dulu arwah nenek ade tunjuk sekepuk duit pokok pisang ni..tp lepas tu x tau kat mana. hahaha..

    ReplyDelete
  2. duit tu
    aku ada gak
    yg syiling pun ada

    cam bukan collector item je

    ReplyDelete
  3. uish teruk dah condition duit ni.. menampakkan kelamaan ia.

    ReplyDelete
  4. hanie:duit ni dulu byk org tua2 dulu simpan sebab xlaku.skrg dh susah cari.hehe

    alien:Tggu lama2 nanti bila duit ni dah xbyk, mesti laku punya.haha

    afrohead:tikus dah gigit ni aku rasa.haha

    ReplyDelete
  5. ayah aku kumpul duit lama nie sejak dia sekolah menengah lg..laaa nie bukan main byk koleksi dia...aku pun x brp kenai duit apa...klu hang berhajat nak tgk@nak tau pasal duit lama nie..hang p jer umah ayah aku... :)

    ReplyDelete
  6. Mnm:Lepas ni dia mesti bagi hg pulak jaga. duit2 lama camtu nilai dia tinggi di masa depan. aku xbyk, ada 2-3 keping duit lama. just simpanana peribadi.hehe.

    ReplyDelete