Friday, July 29, 2011

Malaysia VS Singapura-pura

Kita tak kalah. Kita menang sebenarnya. Menang dalam maksud yang hanya kita faham sebagai rakyat Malaysia. Aku tak kecewa sebab kita menang melawan.

Aku ke stadium berbekalkan tiket RM30 yang telah dibeli pada hari pertama jualan. Masuk stadium dengan sepasang kaki dan tangan yang bersesak-sesak penuh dengan lautan rakyat Malaysia. Ini bukan perhimpunan haram. Ini pernyatuan rakyat tanpa ada sampah politik. Celaka, serius pulak aku tulis ni.

Dengan tiket RM30, tiada tempat duduk. Tapi dikeliling oleh awek-awek. Ok, awek-awek ni duduk jauh dari aku sebenarnya. Kalau bini tau duk dekat-dekat,nanti bini tak bagi pi staduim pulak. Bau peluh rakyat Malaysia ada pelbagai jenis. Aku pun tak tau jenama apa bau peluh masing-masing. Kalau aku jenama Dunhill 20 je.

Ok, fokus kita nak menang kan? Mestilah. Bila nyanyi lagu Negaraku, bergema stadium. Last sekali aku nyanyi lagu Negaraku ramai-ramai masa SPM dulu kot. Kalau sorang-sorang, tak pernah lagi aku nyanyi lagu Negaraku. Kat karaoke pun belum pernah aku buat rekod nayanyi lagu Negaraku. Ah Chong, Abu, Raju, Kelvin, Ah Chai, Ali Mamak semua nyanyi dengan penuh semangat. Budak-budak Singapura-pura nyanyi dalam hati saja bila lagu negara depa berkumandang. Lagipun, tak semua original Singapore. Mamat China tu tah dia tau ka dak nyanyi lagu Singapore tu.

Sedang kusyuk menonton di celah-celah ketiak mamat mangkuk hayung yang berdiri depan aku tu, ada suara menegur aku dari belakang.


"Bang tumpang lalu bang"

Suara jantan mana tah duk mengacau sekarang ni. Aku usha tepi, ada 2 orang awek manis nak lalu depan aku. Aku tak senyum sangat. Suam-suam kuku saja aku senyum. Teringat bini kat rumah. Awek-awek ni datang dengan bapak dia yang follow kat belakang tu.

"Tumpang lalu, tumpang lalu"suara jantan sama aku dengaq.

Suara tu datang dari belakang awek-awek tadi. Aku jeling sikit.



Pehhh.. Rosyam Nor!!!

Lawa jugak anak abang. Saya punya kouta ada 3 lagi ni.







Haram.Dah terlupa nak cerita pasal bola.

6 comments:

  1. hahahahhaah hamjadd... apasai cerita pasai rosyam nor pulak??? hahahahahahah lahabauu

    ReplyDelete
  2. Yun: Lupa nk cerita psl bola sbb anak dia lawa,haha.

    hakimin:Hehe?

    ReplyDelete
  3. lol, anak2 dia mmg lawa. tgk lah mak n pak diaorg plak kan? anak hang sok pun lawa jugak, pett ;)

    ReplyDelete
  4. dylan: Mmg cun ke anak2 dia.. patut la,bini dia pun cun. Insyaallah.semua anak2 kecil adalah comel.mcm kembar Dyalan la.hehe.

    ReplyDelete
  5. ooo dah kawin rupanya
    dah lama tak jengok sini
    oklah bye
    hahahahahha

    ReplyDelete