Wednesday, July 13, 2011

Susah - Duit

Hidup yang hang rasa susah bukanlah susah mana kalau hang rasa benda tu susah. Semua orang patut rasa susah. Susah dalam erti kata kesukaran untuk menghadapi hidup dan mengerjakan sesuatu yang hang nak buat tapi susah.Manusia selalu cakap susah hidup tanpa duit. Duit tu sebenarnya benda susah nak dapat. Maksud aku susah nak dapat bagi memenuhi keperluan dan kehendak hati. Sedangkan adakalanya duit itu boleh buat orang susah. Hang hutang sana sini sampai tak terbayaq sampai 20tahun kerja pun belum tentu habih. Susah kan?

Susah jugak nak senang. Kena usaha. Berdoa. Jangan duduk saja. Aku tak cakap MLM tu duduk saja tunggu duit, tapi majoritinya pun memang begitu. Susah aku nak percaya MLM ni. Serius. Sorry to say (cakap mat saleh) MLM aku fuck. Sebab MLM ramai member putus member. Member makan member pun ada. Family duk gadoh-gadoh. Susah kan? Sapa cakap senang nak dapat duit?


Along? Senang sangat nak dapat duit. Tapi susah dak hang nak bayaq? Susah kan? Senang hati bila dapat duit along. Tapi hakikatnya dia akan susahkan hidup hang. Sebelum buat apa-apa pun kena guna otak. Jangan pakai kepala lutut. Kepala lutut tak boleh pikiaq. Susah ka hang nak pikiaq benda-benda camni?


Susah sebenarnya nak bincang pasal susah ni. Sebagai manusia kita tak susah sebenarnya kalau kita bersyukur setiap apa yang kita usahakan. Allah maha adil. Dah ada rezeki untuk kita. Kena usaha lagi untuk dapat lebih. Berkat doa dan amalan yang kita buat, rezeki tu memang untuk kita.









Susah betui aku nak pakai BMW X6.

4 comments:

  1. abang..nak duit raya!
    miahahaha

    ReplyDelete
  2. Haha. Baru rasa. Bukan susah tapi tanggjungjawab.haha.

    ReplyDelete