Friday, October 22, 2010

Pettoxic : Medical Check Up IJN - Part I

IJN 16 October 2010

Kereta EVO Persona 30 sampai tepat dengan kelajuan cahaya jam 0745 pagi. Kelihatan awek-awek misi berjalan terkedek-kedek menuju pintu masuk hospital. Aku parking kereta secara driff. Tepat ke dalam kotak parking. Pak guard IJN terpaku. Kelu tidak terkata. Terkesima dengan kehebatan parking aku.

Aku berjalan menuju pintu masuk IJN. Seiringan dengan misi-misi comel yang menjinjing beg tangan masing-masing. Berbekalkan Ray Ban uptown Kota Damansara yang kelihatan original, misi-misi comel memandang tersipu-sipu malu. Langkah aku makin laju menuju ke kaunter. Takut terkena panahan asmara. Bimbang misi-misi ini tahu aku adalah makhluk asing dari planet Kripton. Kuasa aku akan hilang. Tiada lagi kekuatan tangan besi kekebalan kulit dari apa jua serangan. Bimbang juga kekasih hati di planet Kripton cemburu.

Aku diarah ke makmal pemeriksaan yang dikhaskan. Tiada manusia lain yang kelihatan. Sunyi sepi. Tiba-tiba keluar seekor mahkluk aneh yang mempunyai lapan tangan. Bukan Spiderman! Spiderman ada 2 tangan saja. Aku yang sedang sedap-sedap duduk di atas sofa IKEA yang lembut melompat bangun. Makhluk aneh itu mempunyai 8 bijik mata. Dua didepan,dua lagi di belakang. Lagi empat mata di gantung di leher. Rupanya bukan mata, tapi buah mata kucing yang sudah dibuang kulit.

Berkaki tiga dan kulit berbulu-bulu seperti gorila. Taring yang tajam putih bersinar-sinar. Pandai dia menjaga gigi walaupun rupanya tidak kacak. Aku mengambil kedudukan yang strategik untuk bertindak.

"Ahh..mesti ada yang memberi maklumat tentang kehadiran aku di sini", detik hati aku sendirian. Mungkin ada musuh yang mahu membunuh aku dan mengganggu kehidupan dunia dengan anasir-anasir jahat mereka. Aku tak kan mengalah.

Makhluk itu menerkam ke arah aku. Aku tak sempat mengelak. Aku menahan serangan dengan tangan aku. Giginya yang tajam tidak mampu menewaskan kekebalan tangan besi aku. Makhluk itu terpinga-pinga. Satu tumbukan padu dilepaskan tepat ke dada makhluk aneh itu. Dengan sekali kuasa api yang ada, aku tumbuk tepat ke jantungnya.

"Arggghhhhh!!!!"

Makhluk aneh itu mengelupur kesakitan lalu cair dan terus cair dan cair lalu hilang dari pandangan. Kabus tebal yang menyelubungi ruang bilik menunggu IJN itu beransur-ansur hilang dari pandangan. Lalu aku berjalan menuju bilik-bilik doktor. Kemungkinan mereka dikurung oleh makhluk itu.

Jangkaan aku tepat. Mereka dikurung dalam satu bilik. Doktor-doktor bersama misi-misi comel dalam ketakutan. Aku membebaskan mereka dengan kekuatan tangan aku.

"Oh..terima kasih wahai pahlawan dunia" ucap salah seorang doktor perempuan.

********************

"Encik, masa untuk ambil darah." misi comel berkata.

Aku tenang menuju bilik darah. Kelihatan seorang awek manis siap menunggu dengan jarum suntikan darah. Noni a.k.a Akak Noni tertera namanya di atas meja. Aku tenang. Cuba mengawal kuasa dan perlahan-lahan aura di tangan aku susut. jarum perlahan-lahan di cucuk...







"Adoi..."

6 comments:

  1. idak la hero mana pun mike..hahahaha

    ReplyDelete
  2. Hero pun ada kelemahan jgk kan? kena cucuk jarum kt salur darah tu.hehe

    ReplyDelete
  3. ahaha..

    ni macam tak pernah derma darah je?

    ReplyDelete
  4. wakaka mcm kena gigit semut je en pettt tu pun adoi ke ekeke

    ReplyDelete
  5. bawak bawak lah terima kenyataan abang pett oi.

    ReplyDelete