Monday, July 13, 2009

Dinding Itu

Sejak semalam aku melihat dinding rumah sewa aku. Dinding itu dahulunya putih. Ada sedikit sawang-sawang yang dikait oleh labah-labah yang rajin. Dinding itu dulu cantik. Sebelum ini aku tidak pernah melihat di sebalik dinding itu. Aku abaikan dinding itu sejak sekian lama. Warnanya sedikit pudar. Aku rasa warnanya kini agak kuning-kuning air lebih kurang. Sudah tidak suci lagi.

Dulu dinding ini memberi aku kegembiraan, keseronokkan, kesedihan dan segalanya. Dulu dinding ini bercahaya, bersuara, menangis, ketawa bersama-sama aku. Tapi kini dinding ini sepi. Makan, minum, merokok sekarang sudah tidak memberi aku kepuasan bila dinding itu sepi.

Aku rindukan dinding itu. Semalaman aku tidak tidur memikirkan dinding itu. Yang tinggal cuma rak kecil yang juga tidak berteman. Aku terus memandang dinding itu tanpa berkelip. Aku dah buat keputusan.




“Esok kena beli TV baru”

8 comments:

  1. hehehe..dah pindah yekk...pas nih beli peti ais n set sofa skali yek

    ReplyDelete
  2. Tulah...Lain kali beli bini sekali..Berteman lah ko nanti..hahaha...Dah lame aku nasihatkan ko..ishhh..pett..Cepat2 kawen pett...jangan di kenang kisah yang lame...jangan duk pandang dinding..terperuk dalam bilik gelap...ishh..ape nak jadi ngan hang ni pett..kah kah kah kah kah kah...

    **(teringat zaman study..ang suka duk dlm bilik gelap)

    ReplyDelete
  3. beli tv untuk aku sekali beb! aku nak bravia!

    ReplyDelete
  4. kejora:Dh tempah dah..nanti ko tlg bayar dulu bleh?haha

    ayam:beli TV dgn berbini adalah satu peristiwa yg berbeza.lu agak2 nk kena tomoi ngn gua x?haha

    anas:nanti aku blk bgn serai,aku tlg beli kt Kedai Kawan.haha.

    ReplyDelete
  5. i dont even know u..
    but i really enjoy with ur journal..
    sangat comey.. even kengkadang rase cam org gile dok gelak sengsorang..

    ReplyDelete
  6. khaleeqa DK:Lebih dr hantu..kalu xde TV bole jd gila..ada TV lebih x?hehe

    ony hamdan:Tq so much..aku pn comey jgk..haha..hope u enjoy..jgn gelak sorang2 slalu sgt,lain mcm dh tu..hehe

    ReplyDelete