Monday, September 10, 2012

Officemate

2009
 
Lepas balik kerja,aku lepak depan TV sambil makan kuaci.Member rumah aku, Pojie baru balik dari pejabat dia. Ada member dia ikut sekali.Datang tumpang mandi sebab depa nak ke Melaka atas urusan kerja malam tu.
 
Aku terus melayan cerita TV. Channel Astro. Astro ni kalu tak kerana bola punya channel, jangan harap aku nak langgan. Sambil menghirup milo panas, aku hirup jugak beberapa kepul asap yang terhasil dari sebatang rokok. Bukan senang-senang nak hasilkan asap yang boleh keluar masuk dalam badan ni.
 
"Pett, ko nampak officemate aku? Pojie bertanya.
 
"Ada dalam toilet tu" aku cakap.
 
"Apasal dalam toilet pulak???" Pojie tak puas hati.
 
"Dah dia nak mandi, mana aku tau."Aku terus fokus ke rancangan di TV.
 
 
 
 
 
"Oi Pett, aku cakap COFFE-MATE la!Bukan OFFICEMATE!"
 
 
Aku toleh ke dapur nampak Pojie berdiri sambil pegang teko bercorak bunga ros sambil mengacau air kopi dalam teko.

4 comments:

  1. hahaha.kasi korek telinga bro.

    selamat hari raya.sempat lagi utk gua ucapkan kan.0-0 na.

    ReplyDelete
  2. opis ngn kopi jauh beza woo....
    heh!

    ReplyDelete
  3. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete