Monday, December 6, 2010

Facebook 1 Malaysia

Dua hari berturut-turut aku pi kenduri orang kawen dengan seorang awek yang menjadi tukang kaunseling sekolah. Pi makan nasik minyak barang 2-3 pinggan alas perut. Memandangkan hanya menemani Cik Kaunseling punya kawan yang kawen, aku lebih tumpukan pada hidangan sambil memerhati kerenah tetamu-tetamu yang turut tumpang makan nasik minyak.

Tetamu-tetamu yang hadir berbilang peringkat umur. Tak terbilang umur mereka yang mai makan nasik kenduri. Ada yang muda ada yang tua. Ada yang kecik ada yang besaq. Ada yang berpakaian baru ada yang berpakaian ada kadar. Ada yang berbelah kain sampai lutut. Senang angin masuk kata dia.

Sambil menunggu Cik Kaunseling bergambar dengan pasangan pengantin buat kenang-kenangan nak taruk dalam facebook, aku pergi menghalau nyamuk di satu sudut. Nyamuk pun banyak jugak nak kena halau siang-siang buta ni.

Seperti biasa aku tengok anak-anak muda bergambar sakan. Tak terkecuali jugak makcik,pakcik,atuk,nenek yang sakan bergambar sesama mereka.



"Nanti jangan lupa tagged aku dalam facebook"




Pakcik yang bertongkat berkata sambil menghisap rokok daun.



Kuat jugak penangan facebook ni dalam masyarakat Malaysia.


Balik kampung ni nak suruh tok aku bukak satu akaun facebook. Manatau kot-kot jumpak balik kawan-kawan lama dia masa perang Jepun dulu.

4 comments:

  1. faryn:Beday Gulz!haha.bapak main myspace la.

    ReplyDelete
  2. makcik2 aku semua gila fesbuk skang.

    siap jenis kalo tak add boleh kecik hati sampai sebulan taknak tegur ahh...

    gila takleh blah...

    huhuhh...

    ReplyDelete
  3. Agogo: Jiran-jiran pangkat makcik2 sekarang aku rasa ngumpat pun guna fesbuk la. Baru moden.haha

    ReplyDelete