Friday, September 30, 2011

Surat Untuk Rakyat Malaysia

Salam 1 Malaysia kepada semua rakyat Malaysia!

Aku bangsa asing dari luar negara. Sekarang aku rasa gembira sebab negara kamu sudah tidak aman sangat. Aku seronok kerana kamu semua ada yang sudah tak bersatupadu. Aku ketawa disebabkan kamu makin berpecah belah. Hahaha.

Malaysia yang aku tahu sebuah negara makmur. Kononnya. Semuanya nampak seronok dan gembira kerana negara Malaysia cantik, ada macam-macam kaum. Berbilang agama. Tapi aku tak suka kamu semua sebab negara lain di dunia tak seperti negara kamu. Kenapa negara kamu tiada gempa bumi? Kenapa negara kamu maju dalam sekelip mata? Kenapa makmur sangat negara kamu? Aku benci!

Tapi sekarang aku rasa kamu sudah makin tidak makmur. Hahaha. Bagus! Kamu bergaduhlah sesama sendiri. Maki memaki. Tuduh menuduh. Bakarkan api perkauman kamu. Melayu hina Cina. Cina cari gaduh sama Melayu. India mencarut sama Cina dan Melayu. Kadazan, Singh dan macam-macam bangsa yang ada di negara kamu perlu memberontak. Ayuh!Ayuh! Jadikan negara kucar kacir! Kita buat reformasi!

Sebenarnya aku suka melihat kamu jatuh! Jatuh biar sampai ramai rakyat Malaysia mati! Mati sebab pergaduhan! Fitnah! Mati sampai negara kamu jatuh miskin! Biar kamu rasa erti ketakutan macam negara Afganistan, Palestin, Somalia dan lain-lain negara miskin! Biar ekonomi kamu macam negara Indonesia. Baru puas hati aku.

Ahli politik kamu semua bodoh! Politik adalah satu kuasa. Politik boleh ubah hukum agama sesuka hati. Tak kira kamu pemerintah atau pembangkang. Sama-sam bodoh sebab bangsa asing yang jadi batu api dari luar negara yang mahu jatuhkan kamu dan huru harakan negara Malaysia . Puas hati aku!

Rakyat seperti kamu pula adalah mangsa. Ada yang bijak dan ramai yang bodoh. Selalu terpengaruh dengan kata-kata orang luar. Sebenarnya kamu adalah boneka. Masing-masing mengikut rentak perpecahan agama & bangsa. Aku mahu kamu terus bertelingkah sesame sendiri. Biar bermandi darah kamu bercakaran, berbunuhan dam menbenci kaum lain. Baru negara kamu akan mundur. Biar kami kuasa-kuasa besar yang terus mengawal kamu. Kamu kami jadikan boneka.

Aku bimbang bila kamu berkawan baik sesame kaum lain di negara kamu. Aku tak suka kamu menghormati satu sama lain. Aku takkan benarkan kamu makin maju dari negara utama dunia lain. Aku benci kamu Malaysia. Tapi aku yakin jika kamu terus bertelagah, benci sesame sendiri, berpolitik bodoh, kata fitnah tentang agama masing-masing dan segala kekacauan yang bakal berlaku, aku akan terus ketawa sampai bila-bila! Hahahaha.


Aku cuma takut bila kamu bersatu sebab rakyat Malaysia bila bersatu akan terus maju,makmur,aman dan bahagia! Aku tak suka! Jadi teruskan berkelahi wahai rakyat Malaysia.



Sekian terima kasih.

Yang Benar
Bangsa Asing

2 comments:

  1. dalam bai lu punya maksud..tapi dalam2 maksud lu pun lu kena belajar jumper keta dulu..hahahaha

    ReplyDelete
  2. Asan. ini entry mkn dalam punya.haha. Psl jumper keta itu hari mmg fail gila la kita dua.kah kah.

    ReplyDelete