Monday, March 28, 2011

Bila Hang Kecewa Hang Patut Bunuh Diri

Bila hang ada masalah keluarga, hang bergaduh dengan mak pak hang. Lepas tu hang merajuk. Mak pak hang bagi nasihat. Depa marah sebab hang nakal. Sebab hang slalu keluaq malam. Pi disko sana sini. Merempit macam pelesit. Contohnya. Depa takkan marah hang kalau hang pi mesjid. Hang pi ceramah agama. Depa marah hang bila hang buat salah.


Hang berjiwa muda. Hang cakap hang tak salah. Hang saja betui. Mak pak hang yang salah. Tak memahami jiwa muda hang kata. Hang pun tensen. Runsing mengalahkan Perdana Menteri. Kepala otak hang pulak tak boleh menerima tekanan sama macam hang kena baca buku nak amik SPM.


Hang pulak mungkin ada balak. Hang bercinta macam nak runtuh bulan mengambang di tengah malam. Sayang menyayang sampai ke syurga hang kata. Celaka. Nampak sangat hang ni bengap. Berkasih sayang macam laki bini. Nasihat mak pak hang dah tak amik kisah dah. Hang rasa hang betui buat segala benda.


Hang mungkin putus cinta. Mungkin hanya ada masalah percintaan. Kecewa dengan hidup. Dunia sudah tak bermakna lagi bagi hang. Hang sorang saja yang ada masalah keluarga. Hang sorang saja yang putus cinta dalam dunia ni. Hang sorang saja yang kecewa dan merana. Hang sorang saja dalam dunia ni ada masalah macam ni. Hang sorang saja. Manusia dalam dunia ni semua takdak masalah macam hang. Dalam rekod dunia kekecewaan hidup hang paling bangsat sekali dalam dunia. Tercatat dalam buku rekod dunia dan alam semesta. Gila hang betui-betui dasyat. Manusia seluruh alam bersimpati dengan hidup hang. Hang adalah manusia terakhir yang ada masalah macam ni.


Oleh itu, eloklah hang panjat bangunan tinggi-tinggi dan pastikan ketinggian itu melebihi bangunan 3 tingkat dan kalau hang terjun, hang boleh mati. Satu lagi panduan ialah, bila hang dah nekad nak terjun bangunan dan hang betui-betui nak mati sebab masalah dunia hang. Hang jangan berhenti separuh jalan. Jangan hang duk tunggu sampai bomba,polis,ambulan or RELA mai. Hang nak mati bukan susah, hang naik tingkat atas, sampai tepi tebing tu, hang tutup mata, mengucap jangan lupa, lepas tu hang terus terjun. Senang. Bomba tak payah kalut nak tolong hang. Polis mai amik mayat hang. Reporter mai tanya apa kes.


Esok kuar surathabaq dengan tajuk besaq:


"MANUSIA MALANG TERAKHIR DI DUNIA SUDAH PUPUS KERANA BUNUH DIRI"


Malaysia, 24 Mac 2011: Satu-satunya manusia didunia yang mempunyai masalah keluarga dan masalah percintaan akhirnya mati kerana terjun bangunan. Seluruh manusia di dunia merasa ini satu kehilangan yang besar kerana selepas ini tiada lagi manusia yang kecewa sepertinya. Pihak muzium dunia mungkin akan memohon kebenaran kerajaan Malaysia untuk mereka mengawet dan mengabadikan mayat manusia tersebut di Muzium Dunia sebagai warisan dan sejarah dunia. Bla..blaa..





Tapi hakikatnya manusia seperti yang tersebut masih ada lagi didunia ini. Kita masih bernasib baik sebab kita masih berpeluang melihat orang seperti mereka-mereka mati bunuh diri. Bukan senang nak jumpak orang gila macam ni.

4 comments:

  1. ntah. dah nak mati sgt. terjun jek la. ni bila bomba/polis dll dtg..br nk meroyan.

    idup pn menyusahkn org. mati lg menyusahkn org. haihh.. [emo]

    ReplyDelete
  2. aku selalu p tempat kejadian tu pett. tak sangka pulak ada jugak spesies bingai dekat situ. nak bunuh diri tapi tau pulak takut nak terjun. boo!

    ReplyDelete
  3. kalo takut tu takut jugak...

    tau pun mati tu sakit... huhuh...

    ReplyDelete
  4. otak singkat...

    org lain mtk umur panjang, dia plak nak pendek umur..haih!

    ReplyDelete