Tuesday, June 8, 2010

Minyak Wangi Dari Cik Minyak Wangi

Bulan ni adalah yang tersibuk. Bulan lepas pun aku rasa sama. Dua bulan lepas pun boleh tahan sibuk. Rasanya tiap-tiap bulan pun aku sibuk. Celaka. Tak dak beza pun.

Tapi bulan ni tiada masa untuk melepak dan memandang gadis-gadis seksi. Gadis-gadis seksi jugak tak sempat memandang manja pada aku yang tak seksi. Kawan-kawan ajak lepak, tapi tiada masa yang sesuai. Bukan sombong. Tapi ada beberapa perkara yang perlu aku uruskan sepanjang bulan ini. Bukan persiapan meminang anak gadis atau janda. Tidak. Bukan juga mengkhatankan budak-budak sekolah time cuti-cuti camni. Tidak sama sekali. Takpa la. Lu orang jangan tanya-tanya. Tiada apa yang special pun.

Tapi minggu lepas sempat balik kampung. Sampai depan pintu. Salam cium tangan mak bapak. Itu tanda kasih sayang dan hormat. Berkat. Supaya kita sentiasa beringat pasal mak bapak kita. Budak-budak sekarang ni liat sangat nak cium tangan mak bapak. Benda basic. Malu depa kata. Mampuih kat hangpa. Sebab tu kurang rasa kasih sayang. Tu pasai beranak pun merata tempat lepas tu buang bersepah. Ikut perangai Yahudi mabuk minum todi. Yahudi ni mabuk ke dak sama saja perangai. Setan.

Lepas salam peluk mak aku. Rasa rindu nak jadi budak kecik. Dulu mak boleh dukung-dukung aku. Tapi itu 28 tahun lepas. Bukan sekarang. Apa gila nak dukung aku dengan berat 75kg. Masa balik raya cina itu hari,mak aku cakap tahun ni aku dah gemuk sikit. Patut la aku main futsal seminggu sekali dah macam nak putus nafas. Kayuh basikal pun rasa macam kayuh dari Johor ke Perlis nun. Punya penat. Baju saiz M dah tak muat. Tapi,masa peluk mak kelmarin, mak cakap:



"Hang dah kurus la ni nooo.."



Tu dia!Nak kata apa lagi?


Tak payah dah aku nak beli produk doktor rambut sikat ke depan tu.


Oh!Lupa. Tajuk entry tu cerita lain. Thanks to Cik Minyak Wangi yang menghadiahkan minyak wangi pada saya. Saya makin wangi dan seksi.

13 comments:

  1. mak tak tegur ke awak makin wangi?ehekk

    ReplyDelete
  2. J Love: Seksa jugak kalu ko tengok.haha.

    ReplyDelete
  3. Fara: Tegur jugak.Langsung kena beli minyak wangi baru kat mak.hehe

    ReplyDelete
  4. dh kurus, dh wangi, dh seksi.. *pitam*

    dh ade awek??



    :P

    ReplyDelete
  5. Pekerja: Alaa..belum lagi bai..org kasi minyak wangi je kot..haha.wa amik je.

    Hanie: Ni lagi sorg.Takdenye teman nk ade awek yong..die bagi teman minyak wangi..kawan lame teman ni haaa.

    ReplyDelete
  6. punya panjang mukaddimah...

    walhal lu nk cakap lu makin slim..tu je kn? chehhh

    ReplyDelete
  7. heheh.. dah seksi ek..

    okay2.. abg seksi tanak kasi myk wangi kat purple ke?

    ReplyDelete
  8. patut tajuk entry nih 'aku dah kurus ' hehe

    ReplyDelete
  9. hint2 ada org nak masuk meminang tu tu.. mula2 bagi minyak wangi.. lepas bagi coklat..lepas tu bagi bunga.. pastu hantar cincin..peghhh.. hebat la lu!

    ReplyDelete
  10. pakai perfume tu egt i sket! :)

    ReplyDelete