Friday, December 26, 2008

Bos...rajin kan gua hari nie?

Jam tepat 0730 pagi.Aku dah sampai ofis.Tersangat awal.Jarang betul aku datang ofis seawal camni sepanjang tahun nie.Awal kan?Bos aku pun xsampai lagi.Aku senyum.

Bukak laptop aku.Berderu email masuk.Aku baca email satu-satu.Rajin kan?Aku senyum.

Dokumen-dokumen di ofis aku tu aku kemas & susun elok-elok di tempat yg sepatutnya. Nampak teratur dan kemas sekali. Bos aku usha aku. Baguskan?Aku senyum.


Aku update dokumen-dokumen penting dan masalah-masalah yang tertangguh sejak bulan lepas. Semua aku settlekan hari nie tanpa ada yang terlepas. Bos aku cakap bagussss.Rajin kan?Aku senyum.


Aku xkeluar lunch hari nie. Bos aku tanya kenapa?Aku cakap ada kerja mau kasi siap. Lepas semayang Jumaat,terus balik ofis,sambung kerja aku.Tanpa melepak di kedai kopi sebelah ofis aku. Baguskan?Aku senyum lagi.


Mungkin bos aku perasan perubahan pada diri aku nie.Ya..dia nampak kerajinan aku sepanjang hari nie.Dia juga tersenyum tapi aku tau dia x ikhlas.


Mungkin dalam hati dia berkata.."Cilaka ini budak,sulah tau itu BONUS mau lapat bulan depan,dia sulah lajin kelija"...

9 comments:

  1. ceh!!patut rajin...patut senyum 28jam sehari... :P

    ReplyDelete
  2. hehe.
    nanti dapat bonus, belanje ciki ngan tgi fridays please.
    tengs pett!
    :D

    ReplyDelete
  3. smart ah pett,
    dan-dan ni aku rasa nak turun kl
    tak tau pasai pa

    ReplyDelete
  4. wehhh..kuar bonus konfirm gua nak blasah lu kat tanjung harapan..konfirm lebam la lu

    ReplyDelete
  5. Hurm..Aku tak nak lah mintak bebanyak..Tapi kalau dapat makan kat Sheroton ke...Istana Hotel...ok gak!!

    ReplyDelete
  6. Budak Hijau:Senyuman ikhlas kt bos tue...hehehe.mcm aku senyum kt ko nie..:)

    Kiss Of Judas:Tapi senyum tue ikhlas tau...rajin tue errr...kadang2...hahaha.

    Ciki:TGI????err...Kedai Gulam ok?hhehee..

    Dila:Mai turun lekas,aku tggu hg...hg mai sini aku blanja Gulam...

    Combat Zainol:Tanjung Pelepas pun xdakhal...Tanjung Piandang pun boleh...hahaha.

    Kaki Ayam Atos:Weh..hg tu kena diet skit...mkn kt umah hg ok gak...lontong 1!!!

    ReplyDelete