Friday, December 4, 2009

04 December 2009

Masa untuk bercuti-cuti dan menghabiskan duit gaji. Akan makan nasik minyak di Aloq Setaq sampai terketaq-ketaq. Sambung makan nasik minyak lagi di Perlih. Memang cuti-cuti sekolah ni populariti nasik kandaq, nasik dagang, nasi lemak dan lain-lain nasik sedikit terjejas. Sambil-sambil makan nasik minyak, aku makan angin sama asap rokok sekali kat sana. Aku tak tipu aku betul-betul sibuk. Macam buat bisnes juta-juta.

Hasrat untuk ke Maskara & Pekan Frinjan terbantut lagi. Terpaksa utamakan nasik minyak di utara nun. Kalau luorang tak penah pi Maskara @ Pekan Frinjan, lu orang pi la sekali-sekala. Awek-awek cun & seksi ramai kat sana tu. Pakwe-pakwe hensem pun ada kat sana. Tapi sorang saja pakwe yang tak dapat hadir sebab dia kena pi makan nasik minyak.

Idea untuk bercerita masih tidak selancar sebelum ini. Aku rasa puncanya sebab banyak sangat makan nasik minyak.

Cukup. Aku tiada idea lagi sekarang. Penat.Haaisshhhh...


***Baru sedar tahun depan umur aku akan semakin mengancam!

17 comments:

  1. kenduri kat Perlis?ahaha.. tau jalan x? kalo xto ley sy jd tourist guide.. poket ngah kering neh, dpt part time tourist guide pon cambesh jerk~

    ReplyDelete
  2. macam ada gaya-gaya jodoh dengan orang utara je nih Pet?

    ReplyDelete
  3. tak silap aku tahun depan umoq hang masuk 35 la kan?

    wow!

    ReplyDelete
  4. yop..
    udah2 ler perasan tu yop...
    umo dh kemahen mengancam nye..
    bile lg kamu nk berbini..?
    hahah

    ReplyDelete
  5. gila. aku sampai dah muak makan nasik minyak. kerjaya sebagai peniaga jalanan membuatkan aku berjaya menghimpun banyak kad undangan perkahwinan. buurrrp~

    btw encik pett. kenduri umah hang aritu best. sebab ada ayaq bandung. umah lain sirap. haha

    ReplyDelete
  6. Mengancam? Yeke mengancam? Ker terancam tu? ;)))

    Kenduri aku nnt, aku akan bg kad jemputan jgak. Jadi aku akan kecil hati kalau ko tak menunjukkan diri nnt. ;p

    ReplyDelete
  7. next week wa gi kedah... my cousin kawin... hoho... hujan2 + banjir lg x lu rse? wa teringin nak msuk bendang :D ...

    p/s: bile wa nak mkan nasi minyak lu pla?

    ReplyDelete
  8. lama sial xlepak ngan lu..sial betol

    ReplyDelete
  9. afendi:lg dua tahun oi..tlg cari calon kt aku.haha

    siti: :P

    purple:Org sana ka?awat xhabaq awai2..hehe

    dewajiwa:Harap2 camtu jgk..senang blk kmpg..haha

    dila:Oii..br nk masuk 19 la..hg lagi tua.wakakah!

    hanie:atee..jodoh tak jumpe..teman nak je kawen..org KK ade ke?

    anas:nti kenduri aku aku buat bandung+cincau.terbaik!hehe

    epal:pastikan hanya di semenanjung malaysia.insyaallah kalu ada jemputan.hehe

    kejora:Salam sudah disampaikan.

    stingray:tuan rumah xkasik bwk blk lauk.takut basi.haha

    crazylabelle:Bukan kita nk pi Kedah skali ke?nanti kan wa nk masuk minang lu..haha

    ada:Mau kawen dgn saya?auww.haha.

    pemikir:Gila la lu ni.setahun bertapa kursus.tu pasai xjmp gua.lu ng dani sama ja,ada buah hati,gua tercampak ke tepi.haha.

    ReplyDelete
  10. cis.
    tu tanda awal tanak gi kenduri aku la tu habaq siap2 nak gi kat semenanjung melesia saja.
    takkan aku nak cari bakal laki asal semenanjung semata ko tanak datang kenduri kat borneo ni kot?
    sadis.

    ReplyDelete
  11. Cik epal punya pasal,laut china selatan aku redah.pastikan lauk pauk kenduri terbaik dari kepulauan Borneo.haha.

    ReplyDelete
  12. lohh..da terlepas ke kenduri tuh?
    haha..kalo blm agi, kira ade chance ler nih jd touist guide?heheh..nnt kautim payment okeh?

    ReplyDelete