Thursday, June 4, 2009

Dunia sedang sibuk sekarang

Kali ni aku betul-betul sibuk. Najib pun tak sibuk sangat macam aku. Balik kerja mandi, tengok tv, mesej2, tido. Bangun awal. Kerja. Balik pun lewat. Tahun depan aku nak dapat award pekerja terbaik.

Bukan aku saja yang sibuk, orang lain pun. Aku dengar Indonesia pun sibuk jugak. Tadi aku buat panggilan ke Indonesia atas urusan kerja. Memang hari-hari aku call orang luar negara sebab orang kat Malaysia tak mau cakap dengan aku. Orang Rusia, Myanmar, Filipina, India saja mau cakap dengan aku. Nombor talipon dah la panjang-panjang, memang aku tak penah hafal pun.

Berbalik kepada panggilan ke Indonesia ni. Aku dail. Tak dapat. Aku dail lagi. Operator pun jawab:


"Harap maaf. Negara sedang sibuk. Sila hubungi sebentar lagi."


Betul-betul sibuk Indonesia sekarang ni. Sampai mesin operator pun diaorang rakam jawab camtu.

4 comments:

  1. dh tu..
    mn buleh ko sorang jek yg sibuk..
    hahaha!!

    ReplyDelete
  2. kalau org menyebok tu cane lak bro??

    ReplyDelete
  3. ahkahkahaks.
    sengal gila mesin tu.

    ReplyDelete